زندگینامه دارن هاردی

زندگینامه دارن هاردی

دارن هاردی یکی از سخنرانان انگیزشی معاصر بوده که به طور حرفه ای در آمریکا مشغول به کار است. علاوه بر این که سخنران انگیزشی بوده، مشاور مدیر عامل، نویسنده و کوچ حرفه ای با عملکرد بسیار بالا نیز است. اغلب او را با نام کوچکش یعنی دارن می شناسند. سؤالات زیادی پیرامون زندگینامه دارن هاردی وجود دارد که می توانید پاسخ آن ها را در این مقاله پیدا کنید؛ اما باید گفت جزء معدود سلبریتی های انگیزشی است که درباره زندگی شخصی وی اطلاعات زیادی در دسترس نیست.

زندگینامه دارن هاردی از بدو تولد

دارن در 26 فوریه سال 1971 در ایالت فلوریدا آمریکا به دنیا آمد. پدر او استیو هاردی بوده و نام مادرش رنل است. پدر و مادرش زمانی که یک ساله و نیم داشت، از هم جدا شدند. مادرش به دنبال زندگی خود رفت و مسئولیت دارن با پدر بود. پدرش به او آزادی عمل داد و برای او قوانین خاصی نگذاشت. به طور رسمی در زندگینامه دارن هاردی آمده که در سن 18 سالگی وارد بازار کار شده تا بتواند کسب درآمد کند. قبل از این که کسب و کار خود را راه اندازی کند، یک ترم را در دانشگاه گذراند و با توجه به این که احساس می کرد کتاب های درسی دانشگاه برای او محدودیت می آورند و هم این که پولی برای خرج کردن نداشت، تصمیم گرفت دانشگاه را رها کند. تصمیم شجاعانه ای بود برای عصری که بسیاری از افراد، رفتن به دانشگاه در ابتدای مسیر را جزئی از موفقیت می دانند.

زمانی که در 18 سالگی کسب و کار خود را شروع کرد، با گذشت کمتر از یک سال، به درآمد 6 رقمی رسید. قبل از تولد 27 سالگی توانست به درآمدی بیش از یک میلیون دلار در سال برسد. دارن در 19 اوت سال 2001 با جورجیا ازدواج کرد. جورجیا مدیر مالی شرکت دارن است. از فرزندان دارن اطلاعاتی در دست نیست و خودش در مصاحبه ها گفته دوست ندارد فرزندانش با نام او شناخته شوند. دارن به همراه همسر و فرزندانش در میامی بیچ فلوریدا زندگی می کند.

زندگینامه دارن هاردی

آنچه در زندگینامه دارن هاردی به چشم می خورد، مدیریت دو شبکه موفقیت و توسعه شخصی در آمریکا بوده و همچنین سخنرانی های انگیزشی زیادی را برگزار می کند. می توان گفت هزینه شرکت در سخنرانی های او به نسبت بالا است. چند وقت یک بار، سخنرانی با تخفیف ویژه به صورت محدود برگزار می کند.

مربی دارن هاردی کیست؟

در زندگینامه دارن هاردی آمده است که دارن تنها یک ترم را در دانشگاه گذرانده و بعد وارد دانشگاه کسب و کار شده است، این گونه به مطالعه کتاب های انگیزشی و موفقیت می پردازد. در میان افرادی که به این امر مشغول هستند، تحصیلات آکادمیک فردی خود را زیر نظر جیم ران گذرانده است. او کار خود را به عنوان سردبیر مجله موفقیت با مصاحبه افراد موفقی چون تونی رابینز و جیمز کلیر آغاز کرد. دارن این گونه برای خود یک دانشگاه فردی ایجاد کرد. می توان گفت روش او شبیه روش ناپلئون هیل است. هیل از اولین افرادی بوده که به آموزش خود یاری پرداخته است.

کسب جایزه استادان تأثیرگذار در سال 2016

انجمن ملی سخنرانان (NSA) هر ساله به سخنرانان تأثیرگذار جوایزی را اهدا می کند. در سال 2016 جایزه بهترین سخنران و استاد تأثیرگذار سال به دارن اهدا شد و این جایزه به افتخاری در زندگینامه دارن هاردی تبدیل شد. این افتخار معمولا به سخنرانانی تعلق می گیرد که به طور قطع بر نسل های بعدی سخنرانان، تأثیر به سزایی داشته اند؛ همچنین مشاغل آن ها موجب شناخت و البته افتخار حرفه گویندگی در سطح جهان شده است.

کتاب های دارن هاردی

دارن هاردی با توجه به دانشگاه فردی که برای خود ایجاد کرده بود، توانست دانش های به دست آمده خود را به صورت کتاب به چاپ برساند. در این میان کتاب اثر مرکب که برای اولین بار در سال 2010 به چاپ رسید، از دیگر کتاب های او معروف تر، پر فروش تر و تأثیرگذار تر است.

برخی دیگر از کتاب های معروف چاپ شده وی با نام های بهترین سال های زندگی تو (2011) و ترن هوایی کارآفرینی (2015) شناخته می شوند. با این که اثر مرکب وی قبل از دیگر کتاب های او به رشته تحریر درآمده از موفقیت بیشتری برخوردار بوده است.

در باب کتاب اثر مرکب

عنوان کتاب اثر مرکب مشخص می کند که صحبت از ترکیب شدن است. این کتاب به احتمال زیاد، پرونده زندگینامه دارن هاردی را بعد از مرگش نیز زنده نگه می دارد. اثر مرکب به معرفی تغییرات جزئی می پردازد که می شناسید. به کار بردن این تغییرات در زندگی افراد، پس از مدتی با یکدیگر ترکیب شده و تأثیرات مهم و قابل توجهی در زندگی ایجاد می کنند. در عین حال در مورد انتخاب های بد و غلطی که به انجام دادن آن ها عادت کرده ایم و در مورد آن ها غفلت می کنیم، صحبت می کند. نشان می دهد انجام دادن و عادت به این غفلت ها، در طولانی مدت چه تأثیر بدی در زندگی افراد می گذارد.

مطالعه این کتاب از کتاب های دارن هاردی برای همه افرادی که به دنبال انگیزه بوده تا تغییرات لازم را در زندگی خود اعمال کنند، عالی است. مهم نیست که هدف شما برای گرفتن انگیزه چه باشد؛ آیا قصد بهبود در روابط خود دارید؟ قصد دارید تغییراتی در سطح تناسب اندام خود ایجاد کنید؟ یا این که می خواهید وضعیت مالی خود را بهبود دهید؟ کتاب اثر مرکب که کتابی تأثیرگذار در زندگینامه دارن هاردی بوده را مطالعه کنید تا تأثیرات آن را بر زندگینامه خود نیز ببینید. در ادامه این قسمت خلاصه وار به مهم ترین مفاهیم این کتاب می پردازیم.

  • اولین جزء: انتخاب ها

اولین جزء از کتاب ترکیب مرکب را انتخاب ها تشکیل می دهند. شاید به نظر بی اهمیت بیاید، اما انتخاب یک صبحانه سالم نسبت به یک صبحانه بی ارزش با گذشت زمان تأثیر خود را نشان می دهد. از طرف دیگر انتخاب این که صبح زود بیدار شوید یا بیشتر بخوابید نیز در موفقیت فردی بسیار تأثیرگذار خواهد بود. آیا هنگام صبحانه به یک موسیقی آرامش بخش گوش دهید یا اخبار؛ این هم انتخاب شما است که روز خود را خوب شروع کنید یا خیر. شاید در نظر اول این مسائل و انتخاب های کوچک به نظر بی اهمیت بیایند؛ اما با گذشت زمان و مداومت به انتخاب های سالم، متوجه تغییرات در طول زمان خواهید شد.

در زندگینامه دارن هاردی نیز انتخاب های کوچک و سالم و همچنین انتخاب های بزرگ وجود دارند. او انتخاب کرد که تغذیه سالم داشته باشد و در نهایت در 18 سالگی تصمیم بزرگی گرفت و آن نرفتن به دانشگاه عمومی بود و در دانشگاه زندگی شخصی درس ها گرفت و درس ها داد.

  • دومین جزء: عادت ها

دومین جزئی که موجب ترکیب مثبت خواهد شد، عادت ها هستند. بعد از این که انتخاب درست داشتید، مثلا هر روز صبح ساعت 6 بیدار شدن، بعد از انتخاب، به یک عادت روزانه تبدیل می شود. بله! عادت ها بر اثر مداومت ایجاد می شوند، بدون این که فکری پشت آن باشد. این عادت ها می توانند ساده باشند مانند نخ دندان کشیدن هر شب قبل از مسواک زدن، یا همیشه غلات و فیبر را در برنامه صبحانه گنجاندن. عادت ها می توانند شامل کارهای سخت تر نیز باشند مانند دویدن بعد از کار روزانه یا هر شب زود خوابیدن.

هر فردی می تواند عادت های خوب یا بد داشته باشد. درست است که عادت ها به تلاش آگاهانه نیازی ندارد، اما به دلیل انتخاب آن، سپس به دلیل تکرار و تمرین کردن آن ها در طول زمان، به طور خودکار در طول روز انجام می شوند. بهترین بخش عادت ها این است بعد از این که عملی را انتخاب کردید و آن را انجام دادید، به صورت یک عادت روزانه در شخصیت شما ریشه گرفته و تغییرات آسان می شوند.

ایجاد رفتارهای جدید ممکن است ماه ها و حتی سال ها طول بکشند تا به انجام آن ها عادت کنید. شما می توانید خود را در هوس خوردن غذای ناسالم یا سایر عوامل نامطلوب قرار ندهید. عادت های زنجیره وار، یکی از عوامل موفقیت در ایجاد عادت های مطلوب جدید بوده که به تلاش کمتری نیاز دارند. عادت های زنجیره ای زمانی رخ می دهند که عادت های خوب جایگزین عادت های بد شوند؛ مثلا گوش دادن به موسیقی هنگام خوردن صبحانه جایگزین دیدن اخبار تلویزیون شود.

  • سومین جزء: در حرکت بودن

سومین جزء از کتاب اثر مرکب که زندگینامه دارن هاردی را نیز تحت تأثیر قرار داده، در حرکت بودن است. در حرکت بودن، انرژی را به یک اثر موج دار تبدیل می کند. این گونه، شما به ادامه راه هدایت می شوید. این همان چیزی خواهد بود که به شما کمک می کند در قسمت های ناامید کننده یا دشوار زندگی خود، تسلیم نشوید و همچنان به راهتان ادامه دهید. برای این که با شتاب به جلو گام بردارید، جشن گرفتن موفقیت ها را فراموش نکنید. این گونه همیشه در حرکت خواهید بود.

برای این که به اهداف بزرگ خود برسید، بهتر است آن را به هدف های کوچک تقسیم کنید. این گونه در عین حال که دسترسی به آن ها آسان تر خواهد بود، همیشه پویا بوده و در حرکت هستید. با رسیدن به هر هدف کوچکی، احساس موفقیت کرده و برای ادامه مسیر درست، شارژ خواهید شد. خود را تکان دهید. برای این به یک سفر طولانی بروید باید ابتدا یک قدم بردارید؛ پس به خودتان تکان دهید و حرکت کنید.

  • جزء چهارم: تأثیرگذارها (اینفلوئنسرها)

چهارمین جزء کتاب اثر مرکب تأثیرگذارها هستند، علاوه بر زندگینامه دارن هاردی بر زندگینامه تک تک ما نیز تأثیرگذار خواهد بود. افراد تأثیرگذار افرادی هستند که اوقات زیادی را به طور منظم با آن ها می گذرانید. وقتی با فردی زمان زیادی بگذرانید به طور حتم پیام هایی را از آن ها دریافت خواهید کرد. علاوه بر این که دیگران بر ما تأثیر می گذارند، ما نیز بر دیگران تأثیر خواهیم گذاشت. این تأثیرگذاری های فردی، در زندگی کلی ما نیز تأثیر خواهند گذاشت. به طور کلی، دو نوع تأثیر گذار یا همان اینفلوئنسر در زندگی هر شخصی وجود دارد.

  • اینفلوئنسرهای شخصی: اینفلوئنسرهای شخصی در زندگی، به افرادی تلقی می شود که به طور مرتب با آن ها در تماس نزدیک هستیم. این گونه افراد در شکل دادن اعمال و افکار شما، نقش مهمی دارند. هنگام مواجهه با اینفلوئنسرهای زندگی خود، حواستان باشد از تأثیر آن ها درک درستی داشته باشید، برای رفتارها و ارائه افکار مثبت آن ها، احترام قائل باشید و در تصمیم گیری، نظرات دیگران را به درستی اعمال کنیم.
  • اینفلوئنسرهای سازمانی: این اینفلوئنسرها، به سازمان یا شرکت هایی گفته می شود که به صورت مرتب با آن ها در تعامل هستید و پیام های آن ها را ارسال یا دریافت می کنید.
  • جزء پنجم: شتاب

شتاب آخرین جزء از کتاب اثر مرکب محسوب می شود که تأثیر آن در زندگینامه دارن هاردی کاملا مشهود است؛ آوازه او، از آن طرف جهان به این طرف جهان رسیده است. شتاب، نتیجه تسلط بر چهار جزء قبلی خواهد بود. فردی که یک برنامه مداوم را به صورت چند ماه ادامه داده، با یک فرد تازه کار مقایسه کنید. حتما متوجه شتاب و سرعت بیشتر کارها در فردی که چندین ماه در کارهایش مداومت دارد، می شوید. شتاب به شما این امکان را می دهد تا پتانسیل کامل خود را ایجاد کنید. این گونه موفقیت بیشتری را در زمان کمتری، نصیب خود خواهید کرد.

چرا باید کتاب اثر مرکب را بخوانید؟ و نحوه اعمال اثر آن بر زندگی

با توجه به اینکه کتاب اثر مرکب یک نوشته از کارهای ساده روزمره به صورت مرتب بوده، خواندن آن ضروری به نظر می رسد. در نگاه اول انجام دادن این کارها، ساده به نظر می رسند، اما زمانی که می خواهند به انتخاب، عادت، حرکت، تأثیرگذاری و شتاب تبدیل شوند، به مداومت نیاز دارند. زندگینامه دارن هاردی پر از این مداومت ها بوده که به موفقیت انجامیده اند. شما نیز با انجام توصیه های گفته شده در این کتاب، می توانید بهبود پیشرفت خود را پیگیری کرده و الهام بخش کارهای بعدی خود کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *