کتاب صبح جادویی؛ صبح بیدار شدن یعنی تولد دوباره‌ی زندگی

کتاب صبح جادویی هال الرود

هال الرود (نویسنده کتاب صبح جادویی) 20 ساله مردی موفق و خوشحاله، تا اینکه در تصادف رانندگی به شدت صدمه میبینه. پزشکان به او گفتن که احتمالاً هرگز دیگه نمیتونه راه بره. او به دلیل داشتن تفکر مثبت، اعتقاد داره که همه چیز به یه دلیل اتفاق میفتن. تصادف او به نوعی راهی برای موفقیت دوباره تو زندگیش بود. او مجدداً از پاهای خودش استفاده میکنه، مربی میشه و تو حرفش نیز به موفقیت میرسه. سپس هال شروع به نوشتن كتابی در مورد بهبود ویژگی های خودش میکنه.

همه چیز دوباره در سال 2007 در جریان سقوط بازار سهام به هم میریزه. دیگر او مشتری ندار و کارش کساد شده. ناشر کتاب اولش با تمام سود ناشی از فروش کتاب فرار میکنه. هال الرود که با بدهی و افسرده دست و پنجه نرم میکنه، از زندگی ناامید میشه.

سپس با دوستی آشنا میشه که او را متقاعد میکنه که صبح بهترین زمان برای پاکسازی روحشه. این دیدار تأثیر مثبتی بر او میزاره، به طوری که در طی چند ماه، هال تو مسیر بازگشت دوباره به زندگی، ازدواج میکنه، سخرانی قابل میشه و ثروتمندتر از همیشه به زندگیش ادامه میده.

کتاب صبح جادویی نوشته هال الرود، اثری است برای کسانی که در بهبود برخی از جنبه های زندگی خود انگیزه بالایی داره. به طور خاص موضوعات سلامت، خوشبختی، زندگی عاشقانه، شرایط مالی، آگاهی و معنویت، همه و همه تو این کتاب مورد بحث قرار میگیرن. بریم بینیم جرا صبح بلند شدن میتونه در موفقیت ما تأثیرگذار باشه!.

درباره کتاب صبح جادویی؛ تحول زندگی با اول با شناخت از خود شروع میشه

آیا میتونین؟ اگر مثل من باشین، ممکنه صبح احساس انرژی و تفکر الهام بخش داشته باشین. اما مهم نیس که چه احساسی دارین، باید یک چیز رو بپذیرین: «امروز یه روز جدیده.» روز جدیدی که میتونین خودتون رو دوباره به دست بیارین و بهتر شین.

هال الرود در کتابش با عنوان صبج جادویی (Miracle Morning) میگه: «تنها راه موفقیت از طریق پیشرفت شخصیه. وقتی خودتون رو بشناسین و بدونین که چی میخوایین، پس از آن در همه مراحل زندگی خوشحال هستین. خوشبختی رؤیاهای شخص دیگری نیستن، دیدن جایی که میرید، خوشبختیه. رسیدن به اهداف شادی پایدار نیستن، اما مطمئناً سرخوشی به شما میبخشن، اما ماندگار نخواهند ماند. درست مثل بعضی از داروهای روانگردان!.»

او همچنین در بخشی از کتاب صبح جادویی میگه: «آنچه باعث ایجاد زندگی شاد میشه انگیزه شما برای پیشرفته. به یک هدف رسیدین؟ خُب، حالا چطور میتونین روحیه سخت تری داشته باشین؟ به دنبال چالش بعدی باشین. ما به عنوان انسان، با چالش ها، از طریق درد شکوفا میشیم. منطقه راحتی بن بست زندگیه، شما باید فراتر از اون برید. درد بیش از حد هم خوب نیس و فقط باعث دلسردی میشه. همه چیز در مورد حرکت برای پیدا کردن تعادل مناسبه.»

پس هال چه توصیه ای برای صبح معجزه وارش داره؟ بزارید قضیه رو در ادامه روشن کنیم.

خلاصه کتاب پله پله تا اوج اثر زیگ زیگلار رو در سایت عادل دمیرچی مطالعه کنید.

خلاصه کتاب صبح جادویی؛ اصطلاح فوق العاده کاربردی  S.A.V.E.R.S

S.A.V.E.R.S.  حروف اول برخی کلمات اختصاریه که یه آیین شش مرحله ای با بازه زمانی 10 دقیقه داره که به شرح زیر توصیف میشه:

سکوت (Silence)

سکوت یا مدیتیشن رو انجام بدین، روی نفس خود متمرکز شین، بدون اینکه خودتون رو قضاوت کنین، بپذیرین که ذهن شما سرگردان نیس و افکارتون به دست خودتونه. هوای جریان یافته تو بدنتون رو احساس کنین.

تأیید (Affirmation)

این مرحله جاییه که شما باید خودتون رو تصدیق کنین. با صدای بلند ارزش های مثبتتون رو بیان کنین، مانند «من اطمینان دارم»، «من باهوش هستم»، «من خلاق هستم». با این جملات به خودتون انرژی بدین.

تجسم (Visualization)

تصور کنین که زندگی خودتون رو چگونه احساس میکنین، طوری که انگار به هدفتون در آن لحظه رسیدیدن. روابط خودتون با دیگران رو تصور کنین، ببینین چگونه میتونین به خودتون تو آینه نگاه کنین.

ورزش (Exercise)

کارهای معمول 10 دقیقه ای وجود دارن که مطمئناً قلب شما رو پمپاژ میکنن. ورزش یکی از اوناست که هدفش ایجاد روحیه تازه و کسب انرژی بالاس. ورزش میتونه یه طناب زدن ساده یا حرکتای کششی باشه.

خواندن (Reading)

تعجب خواهید کرد که چقدر میتونین تو 10 دقیقه مطلبی رو بخونین، به خصوص اگر روش صحیح سریع خواندن رو بلد باشین. اونچه میخونین و تو ذهنتون دارین رو دنبال کنین و نه اینکه مطالب تصادفی رو مطالعه کنین.

نوشتن (Scribing)

نوشتن راهیه برای بیرون راندن افکار مغزتون بر روی یه کاغذ!. برای شروع نوشتن نیازی به احساس الهام ندارین. الهام بیش از حد نیاز نیس، فقط افکار خودتون رو بنویسی. دقیقاً اونچه رو که اکنون به ذهن شما خطور میکنه رو بنویسین.

فرآیند S.A.V.E.R.S چجوریه!

روز 1 تا 10:

 غیر قابل تحمله. شما خسته و بی حوصله هستین، حتی نمیدونین یا به یاد نمیارید که چرا این روال جدید رو تو وهله اول شروع کردین.

روز 11 تا 20:

ناراحت کنندس. شما شروع به عادت کردن میکنین، اما لزوماً اون رو دوست ندارین، ولی در حال انجام دادنش هم هستین.

روز 21 – 30:

غیر قابل توقفه. بعد از 3سه هفته، شما دیگه نمیتونین متوقف شین، به طوری که اگر این کارها رو انجام ندین، احساس گناه خواهید کرد.

میزان انرژیتون به ساعات خوابتون بستگی نداره

نویسنده کتاب صبح جادویی این نکته رو بیان می کند که میزان انرژی شما واقعاً به تعداد ساعاتی که خوابیدین بستگی نداره، بلکه بیشتر به حالت روانی شما در شب قبل و در زمان خواب بستگی داره. حتی اگر شما فقط چهار ساعت خوابیده باشین، رفتن به رختخواب و مثبت فکر کردن باعث میشه به شکلی عالی از خواب بیدار شین. در مقابل، فکر کردن به تفکرات منفی، شما رو خسته از خواب بیدار میکنه.

هال الورد میگه: «من به عنوان یه مربی بدنساز، این رفتار رو تحمل میکنم. خواب مهمه و یه وضعیت غیرمولد نیس. خواب‌جاییه که پاداش تلاش های روزانه خودمون رو میگیریم. خواب محلیه که بدن پس از یه تمرین سخت رشد میکنه. همچنین جاییه که حافظه بعد از مطالعه پویا میمونه. خواب جاییه که پس از طوفان مغزی ایده های جدید شکل میگیرن. میدونیم که زمان خواب ایده آل حدوده 8 ساعته. آیا میتونم بعد از 4 ساعت خواب نیز کار کنم؟ به یاد داشته باشین، خواب نقشی مولد داره، پس سعی کنین به اندازه کافی بخوابین.»

خیلی افراد تمایل دارن که شب ها بخوابن و روی ایده هایی که آموختن به خواب برن. سعی می کنن از تماشای برنامه های تلویزیونی پرهیز کنن. هیچ روالی برای همه نباید یکسان باشه، اما توسعه این فرآیند اساسی و مهمه. نظم و انضباط خود به تنهایی کلید موفقیته. به هر روی، برخی از چالش ها رو برای خود تعیین کنی و به قول معروف بچسبین بهش.

7 ایده بزرگ از کتاب صبح جادویی

  1. چگونه هر روز بیدار میشین و روال صبح بر میزان موفقیت شما در هر زمینه زندگی تأثیر چشمگیری میزاره.
  2. فقط با تغییر روشی که صبح از خواب بیدار میشن، میتونین هر منطقه ای از زندگی خودتون رو سریعتر از اونچه ممکنه فکر کرده باشین تغییر بدین.
  3. من و شما هر روز از خواب بیدار میشیم، با همان چالش جهانی همیشگی: برای غلبه بر داشتن یک زندگی متوسط با تمام توان.
  4. جایی که شما هستین نتیجه کسیه که بودین، اما جایی که میرین به این بستگی داره که از این لحظه به بعد چه کسی میخوایین باشین.
  5. هر بار که دکمه تعویق رو بزنین، در بیدار شدن از خواب راحت تر خواهید بود و زندگی رو میخوایین که دنبالش هستین.
  6. گفته شده که در واقع هیچ کس دوست نداره زودتر از خواب بیدار شه، اما همه عاشق این هستن که زود از خواب بیدار شن. اولین کلید بیدار شدن یادآوری اینکه که به خاطر داشته باشین اهدافتون رو قبل از خواب تنظیم کنین. اولین فکر شما در صبح باید همونی باشه که قبل از رفتن به رختخواب به آن فکر می کنین.
  7. این بسیار مهمه که شما هر روز صبح آب بسیاری بنوشین. پس از 6 تا 8 ساعت خواب، به طور طبیعی بدن کم آب خواهد شد و این مورد باعث خستگی بیشتر شما تو طول روز میشه.
The Miracle Morning book Hal-Elrod
The Miracle Morning book Hal-Elrod

جملات زیبا از کتاب صبح جادویی

«ما باید درک کنیم که تأثیر و نتیجه واقعی هر یه از گزینه ها و اقدامات ما و حتی افکار ما، از اهمیت ویژه ای برخوردارن، زیرا هر فکر، انتخاب و عمل تنها مشخص میکنه ما در حال تبدیل شدن به چه چهیزی هستیم. این مورد در نهایت کیفیت ما رو تعیین میکنه.»

«هربار که تصمیم به انجام کاری آسون گرفتین، به جای کار درست، هویت خود رو شکل میدین. به شخصی تبدیل میشین که آسونی رو میخواد، نه اونچیزی که درسته.»

«وقتی تصمیم به انجام کار درستی گرفتین و تعهدات خود رو دنبال کردین، شما در حال ایجاد یک رشته کارهای عالی برای ایجاد نتایج خارق العاده در زندگیتون هستین. نظم و انضباط باعث ایجاد سبک زندگی درست میشه.»

«همیشه به خاطر داشته باشین که چه کسی شدن بسیار مهمتر از چه کاری انجام دادنه.»

«تقریباً همه افراد بسیار موفق از مدیر عاملان گرفته تا ورزشکاران حرفه ای و حتی رئیس جمهوران، آنها همه مسئولیت پذیری بالایی رو پذیرفتن.»

«عمل مسئولیت پذیری در قبال اقدامات خود و توجه به دیگرانه.»

«در اینجا مشکل وجود داره، مسئولیت پذیری هرگز چیزی نبود که من و شما خواسته باشیم، بلکه چیزی بود که ما به عنوان کودکان، نوجوانان و بزرگسالان تحمل میکردیم. همان طور که توسط بزرگسالان به ما تحمیل شد، اکثر ما ناخودآگاه رشد کردیم تا در مقابل آن مقاومت کنیم و نسبت به پاسخگویی خشمگین شویم.»

«سطح موفقیت ما به ندرت از سطح پیشرفت شخصی ما فراتر خواهد رفت، زیرا موفقیت چیزیه که ما توسط او جذب میشیم.»

«این حقیقت رو بخاطر بسپار، زمان حال بیش از هر زمان دیگری در زندگیت اهمیت داره، زیرا این کاریه که امروز انجام میدی که تعیین میکنه چه کسی میشی و حتی جهت زندگی خودت رو تعیین میکنی.»

درباره هال الرود نویسنده کتاب صبح جادویی

هال الرود بیشتر به عنوان نویسنده خودباوری شناخته میشه. سخنران انگیزشی و نویسنده کتاب پرفروش صبح جادویی، بخش عمده ای از نوشته هاشو از تجربیات نزدیک به مرگ الهام گرفته شده که وی در نقاط مختلف زندگی خود تجربه کرده. او در 30 مه 1979 در کاماریلو ، کالیفرنیا به دنیا اومد. در سن 20 سالگی در یه سانحه رانندگی عظیم درگیر تصادف کرد و پزشکان به او گفتند که شاید هرگز دیگه نتونه راه بره. او قبل از 30 سالگی، برای اجرای یک ماراتن فوق العاده 52 مایلی، فلج شدن رو به کل کنار زد.

هال الرود ابزاری را برای بیدار کردن تمام توان خودش به عنوان یک شخصیت بسیار الهام بخش و بسیار سرگرم کننده در اختیار افراد در سرتاسر جهان قرار میده، و یکی از مهمترین سخنرانان بزرگ در جهانه.

مطالعه‌ی کتاب های پرفروش و روانشناسی در رژیم کتابخواری سایت عادل دمیرچی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *